Skladovanie motorovej píly mimo sezóny





Aby sme mohli s pílou po dlhšom čase "nepoužívania" znova bez problémov píliť, treba dodržiavať niekoľko zásad pri skladovaní.



1- vyliať všetko palivo z nádrže a zvyšok "vyvrčať"
2- vyliať reťazový olej
3- pílu treba dôkladne vyčistiť
4- ideálne je skladovanie pri plusových teplotách bez výkyvov

Palivo:
Benzín zmiešaný z olejom sa odporúča spotrebovať do 3 mesiacov od zmiešania, pretože sa navzájom znehodnocujú. Benzín stráca horľavosť a olej mazaciu schopnosť. Pri ponechaní paliva v píle po dobu niekoľkých mesiacov bez použitia, sa bežne stáva, že stroj nejde naštartovať. Zmes, ktorá je v nádrži a karburátore je už nepoužiteľná - nehorľavá. Môže však nastať vážnejší problém a to je upchatie karburátora vzniknutou emulziou. Niekedy stačí prefúknutie kompresorom, inokedy je nutné použiť ultrazvukovú čističku. Tak isto sa môžu poškodiť membrány karburátora (zatvrdnúť). Preto sa odporúča skladovať motorovú pílu bez paliva. Nestačí však iba vyliať nádrž, ale pílu treba naštartovať a nechať bežať až kým motor sám nezhasne. To nám zaručí vyprázdnenie celého palivového systému.

Reťazový olej:
Po dlhodobom pobyte nádržke a olejovom systéme má tendenciu tvoriť usadeniny. Záleží však od konkrétneho oleja. Bolo zaznamenaných mnoho prípadov, kedy usadeniny zničili olejové čerpadlo, preto sa odporúča olej tak isto vyliať.

Vyčistenie:
Čerstvé usadeniny a piliny sa dajú podstatne lepšie odstrániť ako po niekoľkých mesiacoch padania prachu. Dlhodobo znečistenú pílu treba čistiť agresívnou chémiou čo neprospieva ani životnému prostrediu ani peňaženke.

Teplota nad nulou:
Odporúča sa skladovanie pri plusových teplotách bez výkyvov. Pri silných mrazoch trpia membrány karburátora a všetky gumené súčasti píly. Pri teplotných výkyvoch zas dochádza ku kondenzácií vody v priestoroch motora, ktorá po opätovnom zamrznutí môže nenávratne poškodiť súčasti motora.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára