Zábeh novej benzínovej píly







Tak a je to tu... Konečne mám svoju vysnívanú krásku doma. Rozbalenie, natankovanie, chvíľka potešenia, ale...
Ako zabehnúť pílu?


Veľmi rozšírená teória hovorí, že novú pílu treba nechať pol dňa vrčať na voľnobeh. Táto teória je však nesprávna a veľmi nebezpečná. V minulosti, keď sa používali olo
vnaté benzíny tak to možno platilo, ako to vlastne je???

Dvojtaktný motor píly je mazaný olejom, ktorý pridávame do paliva. To znamená, že čím viac paliva je vháňaného do spaľovacieho priestoru, tým je motor viac mazaný. Samozrejme tak platí, že pílu v žiadnom prípade nezabiehame na voľnobeh, ale pri normálnej práci. V minulosti nebola dosahovaná taká presnosť výroby ako dnes a tak isto aj kvalita použitých materiálov sa rokmi zlepšila. Dnešné motorové píly sú dimenzované na bezolovnatý benzín.



Z praxe som ešte nezaznamelal, že by niekto pri zabiehaní pílu zadrel, ale viac užívateľov spomínalo výrazné prehriatie až zhasnutie motora pri zabiehaní modernej motorovej píly na voľnobeh.
Takže keď sa dostatočne pokocháte novotou, treba sa hneď vrhnúť do práce. Samozrejme nový stroj netreba zbytočne preťažovať, ideálne pri prvom pílení je rezanie klátov o hrúbke najviac polovice dĺžky lišty. VIĎ OBRÁZOK:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára